Audzināšanas darba virzieni 2024.-2027.m.g.
- Veicināt izglītojamā audzināšanas procesā būtiskāko tikumu (atbildība, centība, godīgums, laipnība, līdzcietība, savaldība, taisnīgums) izkopšanu, drošības un veselīga dzīvesveida izpratni un pielietošanu ikdienā.
Plānotais rezultāts:
- Pozitīvas uzvedības aktualizēšana un atbalstīšana;
- Tikumu izkopšana, izmantojot literāros darbus;
- Tikumu izpratnes veidošanai izmantoto literāro darbu apkopošana;
- Dalība veselības veicināšanas pasākumos
- Veidot izpratni par piederību Latvijas valstij, audzināt cieņu pret valsts nacionālajām vērtībām, nodrošināt iespēju apgūt nepieciešamās zināšanas un demokrātijas vērtības.
Plānotais rezultāts:
- Organizēti pasākumi izglītojamo patriotisma audzināšanā – valsts svētki, gadskārtu ieražu svētki;
- Veidota kultūridentitāti attīstoša vide iestādē.
- Pilnveidot izglītības iestādes vadības un pedagogu profesionālo kompetenci un paaugstināt atbildību izglītības kvalitātes nodrošināšanā.
Plānotais rezultāts:
- Kursu, semināru, lekicju klausīšanās, līdzdalība;
- Pieredzes apmaiņas braucieni.
- Sekmēt bērna personības apzināšanos un attīstību, ievērojot viņa vajadzības, intereses, spējas, pieredzi, mērķtiecīgi attīstot caurviju prasmes, domāšanas prasmes, radošumu un pašizpausmi.
Plānotais rezultāts:
- Individuālā pieeja izglītojamajiem;
- Bērna novērtēšana atbilstoši viņa prasmēm un spējām;
- Nodarbību plānošana atbilstoši bērnu interesēm un vajadzībām.
- Turpināt pilnveidot iestādes darbinieku un bērnu vecāku mērķtiecīgu sadarbību.
Plānotais rezultāts:
- Vecāku pēcpusdienas;
- Sapulces;
- Kopīgas izstādes, radošās darbnīcas, pasākumi;
- Sportiskās aktivitātes ģimenēm;
- Atvērto durvju dienas;
- Individuālas pārrunas par mācību procesa norisi un izglītojamā sasniegumiem.
Audzināšanas darba plāns 2025./2026.m.g.
Audzināšanas mērķis
Nodrošināt iespēju katram izglītojamam kļūt par krietnu cilvēku, tikumisku, rīcībspējīgu un atbildīgu personību sabiedrībā, veicināt izglītojamā izpratni par vērtībām un tikumiem, sekmējot to iedzīvināšanu, bagātināt kultūrvēsturisko pieredzi, stiprināt piederību un lojalitāti Latvijas valstij un Latvijas Republikas Satversmei.
Audzināšanas uzdevumi:
- Audzināšanas procesā izglītojamiem izkopt būtiskākus tikumus: atbildību, centību, drosmi, godīgumu, gudrību, laipnību, līdzcietību, mērenību, savaldību, solidaritāti, taisnīgumu un toleranci, kā arī drošības un veselīga dzīvesveida izpratni un pielietošanu ikdienā;
- Veicināt izglītojamo izpratni par ģimeni, kā īpaši aizsargājamu vērtību;
- Turpināt iekļaujošo izglītību (respektēt katra izglītojamā attīstības individuālās īpatnības, reliģiskās, kultūras un sociāli emocionālās vides atšķirības, nodrošināt atbalsta speciālistu pieejamību bērniem, vecākiem, pedagogiem;
- Iesaistīt izglītojamos kultūrizglītībā;
- Veicināt izglītojamo sabiedrisko aktivitāti un līdzdalību vietējās kopienas un valsts dzīvē, vides sakārtošanā un saglabāšanā;
- Nodrošināt izglītojamo iesaistīšanos sava novadā izzināšanā un kultūras mantojuma un vides iepazīšanā;
- Organizēt pasākumus izglītojamo patriotisma audzināšanā – valsts svētku svinēšana, gadskārtu svētki.
