Sociālais pedagogs:
- diagnosticē bērnu socializācijas grūtības, esošo sociālo risku ietekmi uz viņu pilnvērtīgu integrēšanos sabiedrībā un sociālo prasmju apguvē;
- prognozē socializācijas procesu kvalitāti bērnu ģimenēs, kā arī citās formālajās un neformālajās sociālajās struktūrās;
- plāno un īsteno konkrētas sociālpedagoģiskas darbības bērnu aizsardzības un resocializācijas jomā;
- sastāda uzvedības korekcijas plānu, ja tas vajadzīgs, kurā iekļauj individuālās nodarbības, kā arī ieteikumus skolotājām darbam ar bērniem grupā un ieteikumus vecākiem darbam ar bērniem mājās.
Speciālais pedagogs;
- sniedz atbalstu bērniem ar speciālām vajadzībām, kas iekļauti vispārizglītojošās grupās, kā arī bērniem, kam speciālās vajadzības nav diagnosticētas, bet ir mācību grūtības;
- veic visaptverošus bērnu attīstības un mācību procesa novērtējumus, apkopo un analizē informāciju par bērna stiprajām un vājajām pusēm, kā arī identificē specifiskas izglītības vajadzības;
- plāno un organizē nodarbības atbilstoši speciālās izglītības pamatprincipiem, pielietojot daudzveidīgas mācību un atbalsta metodes, darba formas, ņemot vērā bērnu individuālās vajadzības;
- sniedz ieteikumus darbam ar bērniem grupu skolotājām un bērnu vecākiem, ievērojot izpētes laikā iegūto rezultātu analīzi.
Logopēds:
- novērtē bērna runas un valodas attīstību, konstatē, ja bērnam ir runas un valodas traucējumi;
- veic koriģējoši attīstošu darbu runas un valodas traucējumu, skaņu izrunas traucējumu, disgramatismu, kā arī runas tempa un ritma traucējumu novēršanai bērniem;
- sastāda terapijas plānu, kurā iekļauj individuālās nodarbības, kā arī ieteikumus skolotājām darbam ar bērniem grupās un ieteikumus vecākiem darbam ar bērniem mājās.
