Ekoskola

Ekoskolu programma ir viens no visaptverošākajiem un populārākajiem vides izglītības modeļiem pasaulē. Programmas pamatā ir vienkāršas, brīvi piemērojamas un efektīvas vides pārvaldes sistēmas izveide skolā. Bet programma neaprobežojas tikai ar vides pārvaldību skolā – tā veicina izpratni par vidi, saistot to ar visām mācību jomām, nostiprina 21. gs. caurviju prasmes, veido attieksmi un vērtības, interesi un līdz ar to arī vēlmi rīkoties. Būtiski, ka procesā tiek iesaistīti ne tikai skolas pārstāvji, bet arī apkārtējā sabiedrība, tādējādi veicinot kopējo vides apziņas attīstību.

Vides izglītības fonds īsteno FEE International programmas Latvijā kopš 1998. gada un secīgi 2002. gadā tika uzsākta Ekoskolu programma. 

https://www.facebook.com/Kracites?locale=lv_LV

2025. gada rudenī Ekoskolas Zaļo karogu saņemam jau sesto reizi.

Apgūtās tēmas:

2018./2019. m.g.- Atkritumi

2019./2020. m.g. – Pārtika

2020./2021. m.g. – Veselīgs dzīvesveids

2021./2022. m.g. – Skolas vide un apkārtne

2022./2023. m.g. – Ūdens

2023./2024. m.g. – Mežs

2024./2025. m.g. – Bioloģiskā daudzveidība

2025./2026. m.g. – Transports

Ekoskolas mērķi:

  1. Izpētīt pirmsskolas pārstāvju pārvietošanās paradumus un veicināt videi draudzīgu transporta veidu izmantošanu, ievērojot visus drošības pasākumus.
  2. Sadarbībā ar pašvaldību panākt, ka ceļš uz skolu ir drošs un pielāgots, lai pārvietotos kājām un ar velosipēdu.

Uzdevumi:

  1. Regulāri veikt statistiku kā pārvietojas iestādes darbinieki, bērni un vecāki – “Transports un veselība”.
  2. Novērtēt satiksmes ietekmi uz vidi un cilvēku dzīves kvalitāti – “Transports un veselība, vide”.
  3. Veikt kājāmgājēju un riteņbraucēju maršrutu pārbaudi – “Transports un drošība”.
  4. Pēc iespējas biežāk iet pārgājienos, ekskursijās braukt ar sabiedrisko transportu vai vilcienu – “Transports un veselība, vide”.
  5. Informēt sabiedrību par videi draudzīgu pārvietošanos un veikt uzlabojumus – “Transports un drošība, vide”.
  6. Veikt skolas apkārtnes kartēšanu – “Transports un vide”.

Scroll to Top